Att få igång en mobil

Vi lade oss halvskapligt igår och ändå är jag trött. Men nu ser jag i alla fall inte suddigt som jag gjorde igår när jag klev upp. Det är ju alltid nånting.

Igår hade jag fullt upp när jag kom hem efter praktiken. Tvättade två maskiner, städade, diskade och handlade. Men hann trots det med att sova en stund på soffan, det var välbehövligt. Vaknade av att J satte sig på soffkanten. Trodde först att det var en dröm, men han hade kommit hit. Undrade varför han inte ringt på porttelefonen men porten var öppen så han hade kommit in ändå.

Idag ska jag också försöka hinna med att sova på soffan, har ju fortfarande tvätt som ska ta has om hand. Skulle tvättat fyra maskiner igår men tvättade bara två eftersom jag somnade. så de andra två är kvar idag.

Men först och främst ska jag ner på stan och lämna in papper efter att praktiken är klar. Bussen går ju raka vägen ner och det tar en minut att gå ifrån bussen till kontoret bara. Vill ju gärna ha mina pengar, ligger ute med över tusen spänn för busskort och medicin. De pengarna lär behövas till Maj när det är massor med födelsedagar, tre stycken om jag inte räknat fel.

Idag ska Kalle åka med Leo till Tuna Park. Det kommer hela tiden upp på Leos telefon att han ska skriva in puk-koden och det pappret har han självklart slarvat bort. Så Kalle åker med honom till Telenor så får vi se om de kan fixa det, de brukar inte vara omöjliga i den butiken.



Follow on Bloglovin
Dag 43 av 100

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.