Den här gången gick du över gränsen

Att slippa gå upp klockan sex och istället få sova till klockan nio är vardagslyx när den är som bäst. Inte för att jag kände mig pigg när jag vaknade, men det kändes ju bättre att få vakna av sig självt än att bli väckt av ett alarm.

Igår fick jag ett mail som chockade mig; trollens pappa har sagt upp Majas fritidsplats! Det betyder att han i praktiken avsagt sig henne nu när han omöjjliggjort att hon ska kunna åka dit. Har hon ingen fritidsplats kan hon inte vara där hans fredagseftermiddagar och hans måndagsmorgon, så hon kan i såna fall bara vara där lördag till söndag. Och allt för att han (gissar jag på) blev arg över att hon inte ville komma dit förra helgen. Hon kommer att bli förkrossad när hon får veta att hennes fritidsplats är uppsagd för hon vet vad det betyder. Men det tänker jag inte berätta för henne, det får hennes pappa göra eftersom det är han som tagit det beslutet. Vilket jag misstänker att han inte kommer att göra, det kommer att bli upp till mig att göra den dagen hon vill åka dit igen. Han kunde ju inte ens svara på mitt sms igår när jag frågade om det verkligen stämde. Så mycket för det samarbetet han satt uppe på tingsrätten och snyftade om. Fan vad arg jag blir att han gör så emot henne, krossar hennes hjärta gång på gång.

Men igår var igår och idag är idag. Och idag ska Majas dator formateras tyckte Kalle. Maja och jag håller med. Så formatera dator it is! Eller ja, inte för mig, jag skulle inte fixa något sånt om livet hängde på det. Men Kalle och Maja ska. Bra att han lär henne, då kan hon hjälpa mig sen. :) Och ännu en gång slår det mig hur tacksam jag är över att vi, hela familjen, har Kalle i vårat liv. Han är min och trollens bästa vän, en bättre vän kan man inte ha som ställer upp för oss så som han gör.

Hur kan man avsäga sig det här?


Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Fy så ruttet gjort! Han sätter verkligen inte hennes intresse i första rum, hämnas på ett http://www.lilith.se/logout?d=http://www.blogger.com/logout-redirect.g?blogID%3D6969962075053418803%26postID%3D1035821456680767584barn helt galet!

    SvaraRadera
  2. Så sjukt!!! Jag kan bara inte förstå hur man inte kan bry sig om sitt eget barn!!!

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.