Jag har mött den stora kärleken

Min diskmaskin! Ååååh så jag älskar min diskmaskin. Det finns inte ord för det. Just nu arbetar den för fullt och jag behöver bara sitta här och ha det bra med min kaffemugg. Ingen mer disk i diskhon, inget ont i ryggen för att jag stått där mer än tio minuter, inget stå och gnugga mig blå för att få bort intorkat ris ur kastrullen.

Trollen är ivägskickade till skolan och jag ska strax köra igång med dagen. För tillfället är jag lite matt och har svårt att komma igång. Inte trött på det sätt jag varit de senaste veckorna, mer trött i huvudet. Jag behöver lite tid till att bara vara känner jag. Inte flänga runt och städa, tvätta, laga mat, fixa och dona. Lite återhämtning.

Det får vara dagens plan helt enkelt. Fixa det lilla som behövs fixas och sen soffa, talbok och virkning. Det görs kakor på löpande band och jag tröttnar aldrig och lär mig att göra fler och fler. Varje kaka är som att lära sig att virka på nytt och tar en evighet att göra. Men efter två, tre stycken så sitter det och då går det undan.

Och på tal om talbok. (Shit, där blev det en taskig ordvits.) Jag har testat Storytel, eftersom jag knarkar ljudböcker och det alltid är svårt att få tag på. Om man inte lånar ifrån biblioteket men då får man en dyr mobilräkning när det streamas när man inte är hemma och uppkopplad emot nätverket.

Storytel är nog bland det bästa nån kommit på. Maja använder sig av det när hon ska sova, då gillar hon att lyssna på ljudböcker. Jag använder mig av det när jag är ute och springer, när jag sitter och virkar hemma och när jag fixar och donar om dagarna och inte har nån bra podcast att lyssna på. Och nu på eftermiddagarna så gillar ungarna att vi lyssnar ihop alla tre på nånting under tiden jag sitter och virkar och de är trötta efter skolan. Så om du älskar att läsa och inte har så värst mycket tid över till att sitta ner med en bok, eller bara inte orken så ska du absolut fixa Storytel. Jag kan garantera att du inte ändrar dig.




Follow on Bloglovin

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Dag #18 av #100

12 kommentarer:

  1. Åh, jag har haft storytel till och från i över 6 år och jag är också kär i det! Under promenader, städning och allting så gör det livet bättre :)

    SvaraRadera
  2. Du är ju superduktig på att virka! Så kul :-)

    SvaraRadera
  3. så fina! börja sälj dem på bloggen eller tradera typ!!
    Med vänlig hälsning anna

    SvaraRadera
  4. hur mkt skulle dem kosta om du skulle sälja? tror jag såg sånna på en julmarknad, såldes för 50-100 kr styck ungefär : ) tar det lång tid att göra 1? Med vänlig hälsning anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man ta den ungefärliga kostnaden, ihop med tiden det tar att göra dem så hade jag nog tagit ungefär 15 kr/st. Lite större saker som wienerbröd har jag inte provat än men de hade väl i såna fall varit några kronor dyrare.

      Radera
  5. kolla på virkat o stickats hemsida, lite inspiration : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska kolla vad jag kan hitta.

      Radera
  6. wow, testa o skriv "virkade bakverk bild" i googles sökruta, t.om. jag som avskyr allt med sticka o sy blir sugen, såå mkt fint! Med vänlig hälsning anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns verkligen hur mycket som helst. Har en hel pärm med virkbeskrivningar jag håller på att arbeta mig igenom :)

      Radera
  7. vilken underbar hobby egentligen! både lugnande, pyssligt, meditatitvt och ett fint resultat, önska jag också kunde sy ibland hehe, men det kanske inte är försent att lära sig vid 28 hehe, men då jag testade som tonåring gav jag upp direkt o blev bara arg, haha, kanske borde test nu på "äldre" dar hehe : D Med vänlig hälsning anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag blir 35 i år, så kunde jag lära mig så kan nog du också :)

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.