Påskafton och lite bråk på det

Som alltid gick det en hel del pengar när vi var och handlade på ÖoB. Jag får alltid andnöd när de säger summan, men sen tänker jag efter på hur mycket det hade gått på om jag handlat det på Ica istället och då känns det bättre för då hade det blivit många hundra dyrare. Sen stannade vi till på Ica på vägen hem och köpte middag. Men den får vänta till söndag för jag lyckades övertala barnen om att vi skulle äta på Burger King med Kalle istället så våfflorna vänta. Wheee, ingen är gladare än jag.

När vi kom tillbaka så färgade Kalle mitt hår, så nu är den hemska utväxten borta. Guuuud så skönt, lagom till påsk och allt. Sen åkte han hem och jag hoppade in i duschen och sköljde ur färgen och rakade benen.

När vi kom hem Burger King var det redan dags för barnen att hoppa i säng, det var långt efter deras läggtid. Tur det är lov så det inte gör nånting. Jag och J lade oss och kollade kvällens serier i sängen.

Sen blev vi lite osams, eller rättare sagt en hel del. Han gjorde en sak som jag tyckte var väldigt respektlös, så jag blev riktigt sur. Och som alltid när jag blir sur blir han automatiskt sur, och då blir han inte så trevlig så vi rök ihop ordentligt. Men efter mycket prat så kunde han se dels varför jag blev arg till en början, och det kommer inte hända igen, och så dels kunde han se sitt eget beteende när han blir arg och det är något han ska jobba på. Det går liksom inte att undvika i ett förhållande att man blir osams, och det är helt ok, men det är hur man blir när man blir osams som är det viktiga. Att bråka på rätt sätt, för fel sätt kan förstöra så himla mycket.

Idag ska vi ut till mamma, ihop med Kalle. Men J ska inte med. Vi har ingen brådska med att träffa varandras familjer. Det tar vi när vi tar det. Halv tre ska vi åka, vi ska äta vid tre. Vi blir bara där några timmar för sen måste Kalle hem till sin mamma. Vi blir rätt många, runt tio stycken. Lillebror kommer vilket gör mig glad.

När vi kommer hem ska jag höra av mig till J så får vi se om han kommit hem ifrån biljarden. Så kommer han över sen och vi myser ner oss i sängen när trollen har lagt sig. Det är ju lov så då lägger de sig senare.

Två av mina favoriter


Follow on Bloglovin

Dag 26 av 100

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.