Påsk och tjafs

Åh så trevligt vi hade det hemma hos mamma, det finns inget som slår mammas mat helt klart! Lillebror var där, min kusin med flickvän och min moster. Och så jag, trollen och Kalle så klart. Vi åt gott och umgicks tills det var dags för oss att åka hem för Kalle behövde åka till sin mamma.

När vi kom hem placerade trollen sig framför tvn med en film och fredagsmys, fastän det var lördag. Det blev ju så sent hem i fredags så det var raka vägen in i sängen då så då hann fredagsmyset inte med. Så det fick bli igår istället. Själv placerade jag mig i sängen med serier och väntade på J.

Men då fick jag ju vänta. Först skickade han sms om att nu var han på väg. Han hade varit och spelat biljard och druckit några öl. Fine, han var på väg. Tiden går och ingen J dyker upp. Skickar ett sms om att jag hoppas att han inte går, gillar inte det vid den tiden en lördag när man går ensam. Inget svar. Försöker ringa, inget svar då heller. Där börjar Lilith att bli orolig som fan. Till slut får jag ett sms om att han gått till puben med kompisen och dricker öl.

Eeeeh ursäkta? Nu är jag inte den sortens flickvän som har nåt emot att han hittar på saker med sina kompisar, det är inte det. Men när han först skriver att han är på väg, och sen ändrar sig och sticker iväg och gör något annat utan att höra av sig och upplysa mig om det, nej då blir inte Lilith glad.

Till slut kom han i alla fall. Jag var inte arg, bara besviken. Kände mig rätt oviktig när han inte ens hade en tanke på att höra av sig för att berätta att han inte kommer som han sagt, utan skulle iväg och göra annat. Vi pratade och jag förklarade att jag vet att han var singel i tre år och kunde komma och gå som han ville och ändra sig i sista sekunden och sticka iväg och göra något annat, men nu är det inte så längre. Nu är vi faktiskt två och då visar man hänsyn och håller sig till det man sagt. Han förstod och bad om ursäkt. Jag är inte långsint av mig så att så fort vi pratat ut släppte jag det och resten av kvällen hade vi det bra ihop. Men han är lite bakis idag och Lilith kan inte låta bli att vara lite skadeglad. Kanske ska gömma huvudvärkstabletterna för honom.

Idag blir det en hemmadag i myskläder. Hann inte göra nånting alls igår innan vi åkte så allt är kvar till idag, hann inte ens ta disken. Så jag har en hel lägenhet som skriker på min uppmärksamhet så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Mammas goda mat


Follow on Bloglovin

Dag 27 av 100

2 kommentarer:

  1. Hehe, de där diskussionerna känner man igen. Verkar vara betydligt svårare för män att komma ur singel-fasonerna än vad det är för kvinnor. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja visst är det konstigt. Och då var jag ändå singel flera år länge :)

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.