Morgonpanik och bloggnystart

Gud vilken panik jag vaknade med i morse. Försov mig och vaknade klockan åtta, och jag ska gå halv nio. Leo sov fortfarande så sparka upp honom och se till att han åt frukost och gjorde sig i ordning sen skulle jag göra mig i ordning också. Hann inte ens sminka mig men inte mycket att göra åt saken.

Jag måste byta stol på praktiken för när vi jobbar med arkiveringen får jag så himla ont i ryggen. Alla har ju ergonomiska stolar förutom jag. Så när chefen är tillbaka den fjärde april ska min handledare höra om jag också kan få en sån. Har ont i ryggen hela dagarna efter. Och jag har ju problem med ryggen redan innan och vill gärna inte börja få ryggskott på löpande band igen.

När jag kom hem låg J i sängen och spelade xbox och där sitter han fortfarande. Själv fick jag ta itu med allt som jag i vanliga fall brukar göra innan jag går, plus allt som jag gör när jag kommer hem. Men nu är jag äntligen klar, bara tvätten som snurrar som jag väntar på ska bli färdig.

Dumma Linda har kampanjat för att jag ska flytta min blogg till Wordpress och köra egen domän. Så när jag bloggat klart ska jag börja med att sätta mig och leta designs. Tänker inte skaffa egen domän innan allt sånt är klart. Och eftersom jag inte kodat Wordpress på många år tänkte jag börja med en färdig design, sen finns det ju alltid detaljer man får ändra. Men det får Linda hjälpa mig med för sånt kommer jag inte ihåg hur man gör.

Lär tillbringa mycket tid här




Follow on Bloglovin

Dag 31 av 100

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen jobb när man ska flytta bloggen. Men det är ju så mycket bättre med egen domän :) Jag älskar att ändra och greja och nu vill jag verkligen ha en annan header, så det ska jag snart börja pilla med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag saknar Wordpress, mycket större frihet. Men har problem med att hitta en design jag gillar, hittar bara såna som kostar fastän jag söker på free. Störande.

      Radera
  2. Jag bytte till WP och egen domän och eget webbhotell under Blogg100-utmaningen förra året :) Jag fick några gråa hår på kuppen men oj så mycket bättre det blivit nu!
    Lycka till önskar Linnea i Bayern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag föredrar ju helt klart en egen domän. Men så är det det där med designen också. Totalt omöjligt.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.