Det får avsluta helgen

Vilken toppenkväll jag hade igår. Det blev jag, Kalle, T och hennes andra hälft. Och som alltid när T är med så skrattas det så man får ont i magen. T och hennes andra hälft åkte hem lite tidigare så jag och Kalle hade iofs rätt kul för oss själva också. Det roliga avslutades när vi skulle bege oss hem och klev ut genom dörren. Kalle först, och jag sen. Och vem var jag på väg att krocka med där utanför? Majas gamla gympalärare. Snygga gympaläraren som jag alltid lyckades krocka med när han jobbade här. Jag skrattade så jag fick ont i magen.

När jag kom hem smörjde jag tatueringen, hoppade i myskläder och slängde mig i soffan med lite serier, men blev inte uppe så länge. Kröp ner under täcket, tog min bok och fastnade totalt. Släckte lampan och somnade när andra människor brukar gå upp, så en sovmorgon var tacksamt idag.

Än så länge har jag inte gjort nån nytta alls idag. Druckit kaffe, kollat lite shopping och gjort upp mentala shoppinglistor i huvudet, gått igenom almanackan för kommande vecka. Men jag ska strax ta och göra lite nytta här hemma. Slänga på lite rena sängkläder hos trollen, ta ett varv med dammsugaren och få undan lite disk. Sen blir det soffan, serier och virkning. Den där tubalsduken.... Som tur är kommer mitt garn nästa vecka så jag kan varva med nästa projekt.

Imorgon kommer äntligen mina älsklingar hem


Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.