Jopp, jag är redo att gå och lägga mig

Att ligga vaken sent och läsa för man bara måste se vad som händer i nästa kapitel och att sen vakna timmar innan alarmet ska ringa är inget jag rekommenderar. På tok för några timmars sömn. Och arbetsrehabilitering på eftermiddagen. Jag gissar att jag kommer i säng strax efter trollen idag.

För idag är det måndag och då kommer mina troll hem! Matlåda ska plockas fram ur frysen så jag inte behöver stå vid spisen i en timma. Istället kan jag tillbringa den tiden med att kramas. Jag har saknat ihjäl mig efter dem, som jag alltid gör när de inte är hemma.

Men helgen har faktiskt varit godkänd, ja mer än så tror jag. Fredagen med tatuering, lördag med skratt och utgång och igår blev det på kvällen en spontantripp till mamma för en kvällsfika. Lillebror ringde lagom tills jag skulle starta en maskin med tvätt och frågade om jag ville följa med. Och det är här man märker att jag har inte allt för stora barn hemma största delen av tiden för min första tanke var att "men det är ju söndag och klockan är på tok för mycket." Vilket den självklart inte var. Hade varit om trollen hade varit hemma, men när de inte är det har man helt andra tider som referensramar.




Follow on Bloglovin

2 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.