Allmänt svammel

Inatt var det nära att vi hade en katt mindre i det här hushållet. Roxy har väckt mig konstant hela natten för att gosa. Hon har puffat på mig med huvudet, lagt sig på min rygg, lagt sig på mitt huvud, kloat på mina ben och jag vet inte allt. Hade jag inte haft problem att sova med stängd dörr hade hon åkt ut i hallen och dörren stängts. Så när det var dags att kliva upp var jag lagom pigg.

Idag måste jag färga håret innan jag ska in i duschen så att det hinner lägga sig till lördag när vi ska ut. Det tar några dagar att få bort färgen ifrån hårbotten. Egentligen är jag för trött för att orka göra det, men tillräckligt ytlig för att inte vilja gå ut med en gigantisk utväxt.

Det där med trött ja. Jag är konstant trött, även om ingen katt väcker mig på natten. Det spelar ingen som helst roll om jag sover tio timmar eller fyra. Jag gäspar hela dagarna och inget kaffe hjälper. Så jag är rätt glad över att vi har lov den här veckan och att det inte är så mycket som ska göras.

Eller ja, det är egentligen massor som borde göras. Som att städa badrummet, eller att damma sovrummet. Men för tillfället väljer jag att hellre slappa med en mugg kaffe när jag har gjort det där vardagliga man alltid behöver göra.



Follow on Bloglovin

P.S. Ni vet väl om att ni kan rösta en gång per dag i tävlingen om veckans blogg?

6 kommentarer:

  1. Det är nåt som går, det där med tröttheten. För det är lika illa här. Spelar ingen roll om jag sover eller struntar i det, är lika trött för det... Misstänker att bristen på sol i vinter är en orsak...

    Skojs med hårfärgning. Själv orkar jag inte hålla på. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast i vanliga fall brukar jag må som bäst höst och vinter. Kanske är för mycket sol de senaste dagarna haha.

      Radera
  2. Äsch det är klart du också kan få ta lov från alla måsten nu när det är sportlov, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Därför det är "borde" istället för "måste" haha.

      Radera
  3. Åh har också massa saker som borde göras .. men det får bli imorgon! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha precis. Det är inte som om jorden ska gå under. Och skulle den göra det vill man ju inte tillbringa sista dagen i livet med att städa :)

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.