Kalasdags

Vaknade första gången halv sju, när jag kliver upp på vardagar. Gick upp och tog en cigg och sen tillbaka till sängen och somnade om och sen sov jag till elva.

Gud vad jag slet igår. En halvtimma var vad jag hann sitta på hela dagen. Jag skurade bänkarna i köket och köksbordet, dammsög och skurade alla golv, plockade skräp som blev totalt en sopsäck och en pappkasse, lagade mat och diskade i två omgångar. Maja var duktig och bakade chokladbollar och torkade av köket efter sig och lade allt i blöt. Hon har blivit så stor som fixar allt sånt nu.

Idag blir det kalas. Måste hinna slå in hennes presenter som jag glömde göra igår, handla och diska. Och självklart göra mig i ordning. Till Majas förtjusning lovade J att han ska vara med idag. Det blir första gången han träffar min mamma, de andra har han redan träffat. För tillfället är han inne i duschen.



Follow on Bloglovin

Dag 40 av 100

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.