Spännande saker händer

Det var en lång dag hemifrån igår.

Jag upptäckte när jag skulle göra mig i ordning att min mascara fått fötter och gett sig iväg. Även ögonskuggan hade nån varit på och min make up remover står på ett helt annat ställe än den brukar göra. I den här familjen ska man inte vara säker på att det är Maja, det kan lika gärna vara Leo, men båda barnen blånekar. Så jag fick åka ner på stan utan mascara, jag såg inte klok ut.

Snabbt in på HM för att köpa en ny, sen ta ut pengar och så vidare till mitt nagelställe där jag blev ompysslad i en timma. Men jag tycker att de har tappat de senaste gångerna så jag funderar på att kolla upp stället i gamla stan nästa gång.

När jag var klar där tog jag bussen hem till Sara, men en sjukt tung laptop. Den väger multum. Men jag fick lite gjort i alla fall, ett inlägg i utkast och några mail utskickade. Det ena mailet resulterade i ett sjukt roligt samarbete som ni kommer att få se mer av senare. Hade det inte varit för Sara och Linda hade det där mailet aldrig kommit iväg så tack för feedback.

Åkte hem strax efter fem, totalt slut i huvudet. Hemma så bäddade jag rent och sen kröp jag ner i soffan för att vänta på J. När han kom gick vi till Målet och köpte pizza och sen hem och åt för att avsluta det hela med att krypa ner i sängen under filten och kolla serier ihop. Men det blev sent, klockan var efter två när vi väl somnade.

Idag får förorten finbesök; Rasmus kommer och hälsar på minsann och ingen är gladare än jag. Köpte en stoooor Toblerone åt honom när vi var på ÖoB och så ska han få min gamla Tassimo som bara står och samlar damm också. Tror han ville ha den i alla fall. Det är första gången J och Rasmus träffas. Spännande.

När Rasmus gått blir det en tur till Ica. Jag är så sugen på en köttbit, och det har jag hemma, men måste ju ha nånting till. Jag hade ju planerat att leva på matlådor under helgen och gå i myskläder här hemma men kött är ett måste känner jag. Ska även passa på att tvätta sängkläder, det orkade jag inte igår när jag kom hem. Måste försöka få upp min bild igen på väggen som åkte ner under renoveringen, jag har ju köpt en ny ram.

Kvällen kommer spenderas i sängen under filten med mina serier. J ska vara hemma med en kompis och kolla Melodifestivalen och så kommer han hit efter.



Follow on Bloglovin

Dag 5 av 100

6 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag! :) Och spännande med samarbeten! :)

    Hoppas mötet mellan J och Ramsus går bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. J skulle iväg men hann stanna kvar på en kaffe och det gick bra.

      Ja samarbeten är alltid kul men jag har haft svårt att ta kontakt med företag och föreslå det. Tur man har vänner som hjälper en.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar bloggen :)

      Han pluggar för tillfället på folkhögskola, och är 23 år gammal så det är en viss åldersskillnad. Mer info om honom kommer att komma i ett eget inlägg.

      Radera
  3. Det är intresserad med sånt där när saker försvinner :p.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur saker bara kan få fötter och vandra iväg helt av sig självt :)

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.