En skön lördag

Vilken bra dag det blev igår, Lilith var mer än nöjd.

Först kom Rasmus över och hälsade på och han hade med sig sin flickvän också. Äntligen fick jag träffa henne, och hon var så rar så. Det är en riktigt bra tjej han har träffat. Och Rasmus fick träffa J också. Det gick jättebra. Vi drack kaffe och pratade och sen var J tvungen att gå men Rasmus och hans tjej stannade kvar ett tag till. De var väl här i drygt två timmar allt som allt.

När de hade gått satte jag igång med hemmet, tvättade sängkläder och lite annat. Sen blev jag så sjuuuukt uttråkad. Ville inte alls krypa ner i sängen och kolla serier, inte en barnledig lördag till. Jag ville göra något men visste inte vad. J var ju hemma och kollade Melodifestivalen.

Som tur är ringde kusinen och berättade att min lillebror skulle komma över så jag messade honom och frågade om han hade lust att hämta upp mig så jag kunde följa med, vilket han gjorde. Så det blev några trevliga timmar hos kusinen. Vi åkte hem när J messade lite över halv tio att han var på väg för Melodifestivalen var slut.

När han kom var det helt ok att krypa ner i sängen med kvällens serier. Efter det kröp vi ner under täcket, klockan var ändå halv två så då var det dags att sova.

Idag blir det en lugn dag som fokuseras helt på hemmet. Trollen kommer hem i morgon så jag måste slänga på sängkläder på deras sängar. Sen hade jag tänkt ta en svängom med dammsugaren och avsluta med att skura badrummet. Så rolig är min söndag minsann. Men det behövs göras.

Dagens sällskap


Follow on Bloglovin

Dag 6 av 100

4 kommentarer:

  1. Härligt att det gick bra när Rasmus fick träff J och att du fick träffa Rasmus flickvän :)

    Ja det var en härlig dag i fredags :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att allt gick bra. Och jag är så glad för Rasmus' skull som har hittat en bra tjej.

      Radera
  2. -ja städa är ett nödvändigt ont, Vi gjorde det igår

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.