En riktigt tråkig torsdag

När alarmet ringde stängde jag av det och skulle bara blunda två minuter till. Men så blir det ju aldrig utan det blev lite längre. Men ungarna kom iväg till skolan som de skulle och det är huvudsaken. Gud vad jag längtar tills helgen när man får sova ut, inget alarm som väcker en.

Det är trist och grått ute och jag funderar på att ta en städdag idag. Skulle i alla fall behöva skura badrummet. Men det är ju så himla tråkigt, men lite roligare nu när det är nytt. Och nu när det är kakel på alla väggarna är det så mycket lättare att hålla rent. Bara torka av med en trasa istället för att stå och gnugga.

J ligger fortfarande och sover och lär väl göra det i några timmar till så lite tyst får jag vara vilket betyder att dammsugningen får vänta. Jag vet inte riktigt vad jag ska roa mig med då. Vill inte krypa ner i sängen igen för jag känner mig inte så värst trött, vi kom i säng i vettig tid igår. Visst, jag skulle säkert somna men då skulle jag vakna jättetrött vilket jag brukar göra om jag lägger mig och sover när jag är halvpigg. Då är jag alltid mer trött efter att jag sovit än innan.

Ikväll blir det Mob Wives som alltid på torsdagar. Mitt liv kommer inte vara komplett när det väl är slut, det här är ju sista säsongen. Kalle kommer och kollar med mig som han alltid gör, det är våran grej. J skulle egentligen sova hemma men bestämde sig för att sova här ändå. Lilith gillar. Jag hatar verkligen att sova ensam.

Jag kan ju roa mig med att göra mig i ordning och gå och handla. Ska bara bläddra igenom recepten för att se vad vi ska äta. Men först och främst kanske jag ska börja med en kaffe.



Follow on Bloglovin

Dag 3 av 100

4 kommentarer:

  1. riktigt roligt paket :) speciellt när leksakerna håller klass ;) hoppas du hittar något roligt att klicka hem :)

    SvaraRadera
  2. kul med ett ny renoverat badrum :) så skönt att städningeen blir enklare då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det bara att spola av allt.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.