Tacksamhet!

Äntligen fick jag sova! Jag har sovit riktigt dåligt i flera nätter nu. Somnat sent, vaknat under natten osv. En del säger att det är fullmånen, andra att det är en myt att man sover dåligt då, men jag ser ett mönster trots allt. För att vara på den säkra sidan tog jag de extrastarka sömntabletterna igår och det hjälpte. Somnade innan tio och sov gott hela natten. Så när alarmet ringde var jag hyfsat pigg.

Idag vet jag inte riktigt vad dagen bjuder på. Jag funderar på att gå igenom vinterkläderna så jag vet vad som behövs köpas. Misstänker att båda trollen behöver nytt. Jag vet i alla fall att Maja har bytt storlek sen förra vintern.

Jag ska ännu en gång försöka få tag på nån hos kansliet vad gäller basket för Maja. Jag vill verkligen att hon ska få komma igång och måste få veta hur hon ska gå till väga, vad det kostar osv. Jag måste ju ligga ute med pengarna och vill kunna planera lite.

Slapp i alla fall en oväntat utgift vad gäller regnkläder. Inte för att Leo hittade sina, utan för att fina Lena erbjöd sig att kolla igenom vad hon hade och skicka det. Jag upphör aldrig att vara tacksam över hur fina vänner jag har som ställer upp och hjälper oavsett vad det gäller. Då återstår bara att se om Leo hittar sin gympapåse idag på gympan. Annars är det en liten herre som får ha gympa barfota för mamman i hemmet är lite less på att skorna bara hinner användas två gånger innan de tappas bort.

Lilla professor tankspridd


Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Ska också gå igenom vinterkläder. Skulle vilja veta vad Leo har för stl innan jag går igenom.

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.