Det går bra nu...

Ååååh så glad Lilith var igår över diskmaskinen. Ååååh så sur Lilith var igår kväll över att det fattades nån liten manick till kranen så att det inte gick att koppla in den. Så en diskmaskin på enda platsen där ett diskställ kan stå utan att vara i vägen, en diskho fylld med disk och en klocka som var på tok för mycket och läggdags för trollen.

Som tur är så har jag världens bästa Kalle, så han letade upp en sån manick idag och kommer och fixar det idag i utbyte emot middag och fri tillgång till kaffe. Funkar det inte då, då finns det risk för att maskinen åker ut genom fönstret.

Hemma blir det en lugn dag men lite tvättande. Leo är hemma idag. Precis som jag misstänkte behövde han komma hem tidigt igår. Innan det var dags för honom att gå hem ringde fritids om att han inte mådde bra. Han har haft mycket tankar och funderingar senaste tiden som gör att han mår pyton, som han själv säger. Och jag kan inte göra annat än att visa honom att här hemma, här är han alltid viktigast.

En promenad till affären får det bli efter duschen. Igår hade jag ju troll hemma så då inhandlades bara det jag behövde just då och sen snabbt hem igen. Jag vet ju att de klarar sig alldeles utmärkt hemma medan jag går och handlar, affären ligger ju bara några minuter bort. Men ändå, hönsmamman nr 1.

En vanlig dag i förorten


Follow on Bloglovin

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Dag #17 av #100

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.