Det blev en Xider, eller fler

Vilken toppenlördag jag hade igår! Ifrån början till slut.

Vid fyra åkte vi ut till mamma. Virkningen var medpackad så nu är två saker till snart avklarade och kan stoppas ner i påsen med virkade kakor som ska skickas till Linda.

Ute hos mamma drack vi kaffe, umgicks och hade det bra. Fick med mig glassformar hem hon hade hittat på loppis till trollen. Jag gissar på att de kommer att vilja göra glass helgen som kommer.

Klockan var nog närmare åtta på kvällen när vi tog oss hem till mig igen. Jag fixade i ordning mig och sen åkte vi hem till Kalle så han fick byta skor och så gav vi oss ner på stan. Favoritstället Royal blev det. Som alltid. Enda stället här i stan som det är värt att gå till.

När vi sitter där och lyssnar på bra musik och umgås så känner jag att "oj, vad det vore gott med en cider nu". Jag har inte druckit på fyra år. Mest för att det bara blev så. Har man inte druckit på fyra år har man en rätt låg toleransnivå. Innan det kunde jag dricka hur mycket som helst, även om det inte är nån bedrift. Men toleransnivån var rätt hög då. Det skulle den inte vara nu. Efter fyra år är det mycket möjligt att bara en cider hade varit lite för mycket.

Men rätt som det är var jag på väg till baren, och det visade sig att de hade min favorit. Xider mandarin chili. Så en sån fick följa med tillbaka till bordet och jag smuttade lite försiktigt på den. Helt plötsligt hade jag fått i mig fyra stycken. Och var inte ens onykter, även om jag kände mig lite varm om kinderna. Gick rakt, sluddrade inte, ställde mig inte på bardisken och dansade.

Vi hade en riktigt rolig kväll, som alltid med mycket skratt. Och som alltid konstaterade vi att varför gör vi inte det här oftare? Även om det nu börjar bli lite mer ofta än när vi var ute en gång per år. Så jag får börja dra med mig Kalle ut med jämna mellanrum.

När jag kom hem kröp jag upp i soffan och körde igång mina serier. Det är en av de få bra saker med att vara barnledig; att jag kan vända på dygnet. Jag har alltid varit en nattmänniska och föredrar att gå och lägga mig när andra går upp typ. Då sover jag som allra bäst, och behöver många mindre timmars sömn.

Idag ska jag söndagsfixa. Tvätta, bädda rent, och allmänt plock och fix. Förbereda inför kommande vecka som har mer inbokade saker än vanligt så det är lite som att lägga pussel. Att hinna med allt som ska göras och allt som är inbokat. Min almanacka är mer viktig än vanligt vid såna här perioder.

Jag älskar Personlig almanacka, där kan jag få min almanacka att se ut precis som jag vill och utifrån mina behov.


Follow on Bloglovin

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Dag #22 av #100

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.