Dagen T

Efter en veckas lov var det ju inte det roligaste när alarmet ringde klockan åtta i morse. Som tur var hade jag bara blivit väckt av Roxy en gång i natt. Kommer upp och ser jordens snöstorm ute. Vad fan är det som händer!! Jag har plockat fram gympaskorna och vårjackan, då vill jag fan inte ha snö!

Trollen ska till pappa över helgen och hemmet kommer att bli mer tyst än vad jag föredrar. Jag längtar redan nu till måndag. Men efter en veckas lov så är det samtidigt skönt med lite egentid.

Idag är det dagen T, T som i tatuering! Dödsångesten är ett faktum, precis som det brukar vara. Bedövningssalvan är framplockad och lugnande har jag inte ätit på år, även om det skulle behövas såna här dagar. Självklart ska Kalle följa med och hålla mig i handen. Jag bokar alltid in mina tider utifrån när han kan vara med. Ni fattar inte hur bra han är. Alla borde ha en egen Kalle! Vad jag ska tatuera in? Det får ni se sen, men utan baktanke hade jag plockat fram kläder som matchar min nya tatuering.

Innan dess är det en del som ska hinnas med. Jag har tvätt som vill ha min uppmärksamhet och så ska jag och Kalle en sväng ner på stan. Vi är lite tvärt om idag; han ska kolla efter kläder tills i morgon (girliegirl) och jag ska leta upp ett trådlöst tangentbord (tekniknerd). Jag gissar på att vi går direkt ifrån stan till "min" tatuerare.

Kvällen är vigd åt Mob Wives (förhoppningsvis har det kommit upp) och virkning. En tubhalsduk som är lika bred som en linjal tar lite tid att virka. Tur att jag snart får hem nytt garn till mitt nya projekt så att jag kan variera mig. Blir lätt tråkigt om man sitter med samma sak allt för länge.




Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.