New Divide

Käken bråkar fortfarande så jag varvar Alvedon med Ibumetin, funkar så där. Hemma sitter jag mest och trycker på en punkt i muskeln, av nån konstig anledning lättar smärtan då. Men det är hanterbart förutom på nätterna. Då går det ju så lång tid mellan medicinintag att det hinner börja att göra riktigt ont innan jag vaknar av smärtan. Men då är det medicin och sen tar det väl en kvart med konstant tryckande på muskeln innan jag kan somna om så det är ju inte så farligt.

Maja har fortfarande inte kommit hem. Hon ringde igår kväll för att säga god natt och hon hade haft det jättebra. Det enda var att de hade varit på nån barnaktivitet i pingstkyrkan och Maja tyckte att det var lite jobbigt när de andra skulle be, min dotter har en stark övertygelse om att gud inte finns.

Själv blev jag rastad en stund av Kalle. Jag satt här hemma och var jättesugen på hamburgare och så kom jag på att Max har ju börjat med hemkörning. Så studsa fram till datorn, in på onlinepizza, bara för att upptäcka att Max tar 125 kr i utkörningsavgift. Så tack men nej tack. Efter ett tag fick jag meddelande ifrån Kalle som undrade om jag fortfarande ville ha hamburgare, klart att jag ville. Så han kom och hämtade upp mig och så åkte vi till Burger King.

När jag kom hem var det tända ljus, filt, cola och serier som gällde. Helt plötsligt var klockan över två så då var det dags att sova. Det är vardagslyx på hög nivå att kunna vara vaken så länge.

Idag ska jag, Maja och Kalle ner på Ming Palace och äta. Maja har bestämt att hon ska äta med pinnar så Kalle och jag har ställt in oss på att skratta mer än äta. Sen blir det hem och mysa i soffan, jag gissar på att Maja kommer att välja Harry Potter eftersom hon precis fått hem en ny film.




Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Trist att du ska behöva ha ont så länge. Hoppas snabbmaten var bra plåster på såren.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har mindre ont idag!!!
    Och ja, du måste verkligen komma med nästa år!! Vi hade grymt kul och trots hotellrum utan barn blev det alldeles för lite sömn. Men oj vad det var värt det!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det blir när jag bara behöver barnvakt åt Maja. Då ska det nog gå att få ihop.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.