Det där med att flytta runt på saker

Min väckarklocka gjorde precis det som var tänkt när jag köpte den. Tyvärr gjorde inte jag det. Satte mig upp, stängde av den och tänkte att jag ska bara ligga fem minuter till, för att vakna en timma senare.

Idag är det bullbak som gäller. Medan den jäser första omgången blir det en tur till affären igen. Jag hade tydligen helt missat att jag behöver bacon. Det hade jag behövt redan igår upptäckte jag när jag skulle börja med maten så jag fick flytta runt maträtterna lite. Så det får bli pasta med Pesto idag istället.

Igår fick jag nästan ett hysteriskt utbrott här hemma. Var mikron än står så tycker jag att den är i vägen. Vi använder den så otroligt sällan så det känns som att var jag än ställer den så hade den platsen kunnat användas till något bättre. Tove tipsade på fb om att hon förut haft den i skafferiet. Toppen! Så fick det bli.

Men jag var tvungen att börja med att tömma skafferiet. Sen flytta runt på hyllplanen. Sen försöka att få in allt igen med en hylla mindre att använda mig av. Det gick, men fick mig att inse att jag behöver köpa halva hyllplan och fler förvaringsburkar med lock så att jag kan stapla torrvaror bättre.

Bänken där mikron stod fick bli till kaffe och te. Jag lever på kaffe, det är ingen hemlighet, och trollen älskar te. Förut har allt stått utplacerat lite här och där och vattenkokaren har stått i ett skåp och plockats fram vid behov, vilket är ofta. Så nu samlade jag allt på ett och samma ställe, plus att jag fått användning för mitt kakfat som mest stått och samlat damm men som jag inte velat göra mig av med.






Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Vad bra det blev! Jättefin Coffee station!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superskönt att ha allt på ett och samma ställe istället för att springa runt i halva köket varje gång nån ska ha te eller kaffe.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.