Storhandling och lekparken

Idag kom ju barnbidraget som alla föräldrar vet. Så jag har passat på att storhandlat, så är en av två viktiga saker avklarade. Mat i magen, nu är det bara hyran kvar så att vi har tak över huvudet. Nöjen och annat tar vi alltid sist, när vi ser hur mycket pengar som finns kvar på kontot efter mat och räkningar. En del gör tvärt om, de kör nöjen först, så betalar de räkningar sen och sist köper de mat. Det beror ju lite på hur man prioriterar, bra mat först och nöjen sist, eller nöjen först och halvtaskig mat av de pengar som är kvar.

Varje månad när barnbidraget kommer in på kontot så ser man massor med föräldrar som shoppar loss på stan, men man ser inte fler än vanligt som handlar mat. Så på torsdag efter att jag har lämnat Leo måste jag ge mig iväg till ICA och sätta in pengar på kortet så att det finns. Det gick inte på så farligt mycket, men mer än det skulle eftersom att jag råkade ta tre byttor med glass, och kanske lite glassås också. :)

Trollen gick ut i lekparken efter att Maja kommit hem ifrån skolan. Så jag fick pula med storhandlingen i lugn och ro utan troll som tycker att vi visst kan köpa tio påsar chips. När jag var färdig med storhandlingen gick jag ut på balkongen för att slänga ett öga på trollen. Då börjar det att spöregna och trollen fick en väldig fart till porten.

Nu är de inne och leker på rummet. Jag har vikt undan tvätt och hängt upp laddningen med handdukar jag tvättade. Allt är färdigt hemma. Nu ska jag slappa lite tills det är dags att fixa mat och köra igång med kvällsrutinen.

1 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.