Ett snabbt uppvaknande.

I morse blev jag väckt av att Leo kom in och frågade vad klockan var. Och tur var väl det, för jag hade glömt att ställa alarmet. Flög upp och sa massor med fula ord, men lugnade mig lite när jag såg att jag bara försovit mig med 20 minuter, och att det var ett litet tag kvar tills Maja skulle upp.

Så nu sitter de och mumsar frukost, precis som de ska vid den här tiden och jag ska till att hälla i mig sista slurken kaffe. Sen ska vi börja att göra oss i ordning.

Idag har jag tvättstugan klockan 10 och ska tvätta badlakan. Det är det enda jag inte tvättar här uppe för de vill jag torktumla. De blir så stela och rivs annars. Medan tvättmaskinen arbetar där nere ska jag tvätta här uppe, dammsuga och fylla i fondansökningen tills på fredag. Tvätten borde vara klar vid 12, och då blir det lunch och vila.

Maja har utedag så vi ska packa matsäcken hon ska ha med sig. Hon älskar utedagarna och struntar totalt i om det regnar som det gör idag. Det är bara på med regnkläder och sen fodrade gummistövlar så klarar hon sig utmärkt ute en hel dag utan att bli kall och blöt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.