Min vän Dan

Jag fick en fråga i en kommentar om min vän som jag skriver brev till. Hur han hamnade där han är, hur vi lärde känna varandra osv. Och inser att det har jag ju inte berättat nånting om.

Till att börja med är hans namn Dan, vilket ni nog listat ut. Vi lärde känna varandra på nätet för många herrans år sen och har haft kontakt till och från. Senaste året har det varit en väldigt tät kontakt där vi pratat varje dag ifrån att han gick upp till jag gick och lade mig. Där han bor i USA ligger de 6 timmar efter.

Så en dag försvann han bara. Han hade blivit utslängd ifrån huset han bodde i och även förlorat jobbet. De har inte riktigt samma sociala skyddsnät som vi har här. Han försökte hitta något nytt ställe att bo på men det gick inte, och inga härbärgen hade plats heller. Där förlorade vi kontakten och hade bara kontakt ytterst sporadiskt, beroende på när han kunde ladda sin telefon.

Sen försvann han helt. Efter ett tag fick jag veta att han satt häktad. När man inte har nånting gör man vad man måste för att överleva. Jag fick även adressen till häktet där han satt så jag skrev ett brev till honom och några veckor senare fick jag svar och sen dess har vi brevväxlat. Jag skriver till honom lite varje dag, han verkar gilla att höra om min vardag, även fast jag tycker den är skittråkig. Jag får brev var 3-4 vecka ifrån honom och breven kommer alltid på måndagar av nån konstig anledning.





Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.