Matchdag!

Jag hade problem att somna igår och ändå vaknade jag före alarmet. Sista gången jag kollade klockan var hon 2.30 och jag vaknade före 10. Jag kommer bli trött senare.

Idag är Majas basketcup. Hon blir upphämtad om ungefär 30 minuter. Och sen har jag hela dagen för mig själv. Planen var att åka över till kusinen men hon och hennes yngsta är sjuka så det blev inte av. Jag gissar på att jag kommer ta hand om tvätten istället. Och sen ligga på soffan med mina tv-serier.

När Maja kommer hem är det dags för sängen, de kommer vara hemma sent. Men jag hoppas att vi kommer ha tillräckligt mycket tid för henne att berätta för mig om matcherna. Jag känner mig så dum som missar dem. Men hon är ok med det. Och jag har tvättat lagets matchkläder tills idag, det var ju min tur förra gången.

Igår kom Kalle över och berättade att han kanske har ett nytt jobb på G. Yey för honom! Men i såna fall kommer han inte kunna köra Maja till och från träningen. Så jag måste åka med henne med bussen till och från träningen. Hon är för ung för att åka den sträckan själv. Det tar ungefär en timma. Så vi kommer att komma hem för att äta middag när de egentligen skulle gå och lägga sig. Men självklart kommer hon att fortsätta med basketen, det är hela hennes liv.



Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.