Lilith älskar sömn

Wow, jag måste ha varit trött. Somnade innan 11 igår kväll och vaknade 11 idag. 12 timmar! Det är en fördel med bara Maja hemma, jag kan sova. Leo för mycket oväsen så han väcker mig oftast nångång mellan 9 och 10.

Vi har inga som helst planer för idag, vilket är både skönt och gör mig rastlös. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska gå en powerwalk eller inte idag. Maja är så stor att hon kan vara hemma ensam en timma medan jag är ute. Men det vore skönt med en dag i pyjamas och göra ingenting förutom lite tvätt.

Maja sitter som vanligt med sin platta och när jag frågade henne vad hon ville gör ryckte hon bara på axlarna. Ge henne hennes platta och en bok och du märker inte att hon är där. Vi kanske spelar lite spel. Eller så förbereder jag lite blogginlägg, jag borde verkligen det. 

Vad jag däremot vet är att jag som alltid kommer att skriva brev till min vän. Och hoppas på att få ett brev ifrån honom på måndag. Jag vet inte varför jag bara får dem på måndagar. Det måste ha nåt att göra med postsorteringen ifrån utlandet. Han har fortfarande inte ringt än vilket gör mig både glad och ledsen. Jag vill att han ska ringa, men jag vill inte behöva prata engelska. Det gör mig nervös och jag börjar stamma. Så det enda jag kommer säga är yes, no och maybe. Men jag saknar hans röst.

Handskrivna brev <3


Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Hej Lilith!
    Jag har läst din blogg från och till under en väldigt lång tid. Ibland kommer livet emellan och då läser jag inget alls ett tag, men sedan hittar jag tillbaks till allt igen. Jag har läst mycket om din vän osv, men har du berättat mer om honom? Varför han är där han är, hur ni lärde känna varann, sådant?
    Jag är helt införstådd med att vilja hålla somliga saker lite privata, men här är det mer en genuin undring om du faktiskt har berättat om honom och jag bara missat det s a s. :)
    Tråkigt med Maja och pappa, han kommer att ångra det senare när han sitter där en dag och hon är vuxen och i princip ger honom kalla handen. Det är skönt att hon har en manlig förebild i Kalle, att hon känner sig trygg med honom och får se att alla män inte är idio..*beeep*.
    Ta hand om er, ni förtjänar det bästa!
    //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara. Mer information kommer att komma i ett separat inlägg, det är en låååång historia.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.