Saker som får mig att må dåligt

Det har slutat snöa! Det kommer underlätta min powerwalk.

Maja kom hem ifrån träningen igår och berättade att hon har två matcher på söndag. Toppen! Förutom att det är i Västerås. Jag har en fobi för att åka bil på vintern, lång historia, så tänk tanken att åka nerför en motorväg. Det känns som jag ska kräkas bara vid tanken. Så jag bestämde mig för att stanna hemma. Men jag mår så dåligt över att missa det. Men hon vet hur jag känner mig, hon har sett mig bara vi åker här i stan. Så hon sa att hon är ok med det. Och hon har ju Kalle som hejar på henne.


Leo ska till sin pappa i helgen. Maja åker fortfarande inte och hennes pappa verkar inte bry sig. Han har inte hört av sig en enda gång, och tänkte inte ens önska henne god jul. Och inte fick hon en enda, liten skruttig julklapp. Som jag sa, han bryr sig inte. 


Så som vanligt när Leo åker kommer vi ha en helg som handlar helt om Maja, för att hon ska känna att hon är viktig oavsett vad hennes pappa gör, och inte gör. Det betyder chips och film ikväll, hon får välja middag i morgon (jag har redan köpt dagens middag) och på söndag har hon sin basket.



Follow on Bloglovin

1 kommentarer:

  1. Jag har så svårt att smälta hur hennes pappa beter sig. Att en vuxen människa kan behandla sitt eget barn så otroligt illa! Det är så sjukt och rent ut sagt psykisk misshandel! Tur hon har en mamma som är allt pappa inte är!

    Och vad gäller bilresan så är det ett bra beslut. Maja mår bättre med en mamma som hejar på hemifrån och mår bra än en mamma som mår skit i bilen! ♡

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.