Dags för habiliteringen

Jag började tisdagen med att bli väckt klockan fem av en Leo som kom och klättrade över mig, med kudden i ena handen och täcket i andra. Sen bäddade han ner sig mellan mig och Maja och somnade om. När alarmet ringde var jag galet trött i morse och stängde av alarmet. Det är därför jag har två alarm. :) Det andra ringde halv sju, samtidigt som Majas alarm. Jag snoozade och hon somnade om igen. Vi klev upp strax innan klockan sju så det blev frukost i vanlig tid ändå.

Idag slutar Leo vid tolv och så tar vi bussen till sjukhuset för hans motorikutredningar. De lade båda efter varandra så att vi bara skulle behöva åka en gång. Det är en bit att gå ifrån sjukhuset till deras lokaler (hur tänkte de när de placerar en habilitering långt ifrån närmsta buss?) så vi behöver tid på oss att ta oss dit. Jag är osäker på om vi kommer att hinna med ska Leo få i sig lunch kan han inte sluta innan tolv. Aja, jag förvarnade när hon ringde upp om att vi kanske skulle komma lite sent.

Maja får vara på fritids idag. Jag hade önskat att hon slapp eftersom hon inte trivs så bra där, men måste hon så måste hon. Hon är lite för liten än för att vara ensam så länge efter skolan, och hon avskyr ändå att vara ensam hemma.

I eftermiddag blir det bokmys som alltid. Nu blir det extra lång mysstund eftersom att Maja har fått ny läsläxa som vi passar på att göra samtidigt, och sen lästränar ju Leo och nu när han bytt bok tar det lite längre tid och det är så otroligt kul att se hur han utvecklas, klarar av svårare ord och får ett bra flyt i läsandet.

Trollen



I min säng i morse

1 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.