Äntligen kväll!

Idag har varit en riktig tröttdag. Nog för att jag brukar vara trött på måndagar, men inte så här. Jag har varit redo för sömn sen klockan elva idag. Tyvärr klarar jag inte längre av att lägga mig dagtid, det kryper i kroppen och jag får ångest.

Idag skulle jag bara en snabbis till affären efter att jag lämnat Leo för att fylla på förråden med mjölk, frukt och sköljmedel. Jo hejsan så bra det gick. Eller ja, det gick lite för bra. De hade nämligen massor med bra erbjudanden som hushållspapper 2 för 20 kr, frysta hallon billigt som är perfekta när man gör muffins, majs, te och lite annat. En överfull ryggsäck och en mer än full pappkasse fick följa med hem.

En dusch på det och sen satte jag igång med hemmet i förhoppningen om att jag skulle bli pigg bara jag kom igång. Det blev jag inte. Jag blev iofs inte tröttare heller. Men inte pigg. Så efter lunch fick det bli kaffe, talbok och broderi tills Maja kom hem. Nu är jag snart färdig med det broderi jag roar mig med, så det börjar att bli dags att köpa en ram.

Maja och jag spelade tre omgångar Yatzy. Första omgången gick jättebra, jag fick yatzy tre gånger. Andra gången vann Maja och inför tredje omgången vräkte Maja ur sig att förloraren diskar. Då spelar jag inte snällt längre, om det finns en chans att jag slipper diska. Det slapp jag inte för att Maja hade tur som en tok. Sparade fel och konstigt men fick massor med poäng hela tiden. Så ja, jag fick ta disken efter maten.

Rasmus kunde tyvärr inte komma, han var tvungen att bege sig till biblioteket för en uppsats så vi kom överens om att han skulle komma en annan dag istället. Så efter att jag och trollen hämtat denna veckas matkasse så slog vi oss ner i soffan och hade en extra lång lässtund istället. Efter att Maja hade läst sin läsläxa förvånade Leo mig. Klockan hade blivit över halv fem vilket är den tid man får starta dator och tv. Leo missar inte datortiden, någonsin. Förutom idag då han ville lästräna. Han läste ut boken och jag märkte att nu börjar de böckerna att bli lite för lätta för honom. Han kommer inte att utvecklas i läsandet om han inte hela tiden utmanar sig. Så jag föreslog att eftersom han för tillfället har tre olästa älvböcker så kan han ju faktiskt välja en av dem istället. Sagt och gjort, han hämtade en och ville börja på en gång vilket vi gjorde. Det tog inte lång tid innan han blev trött och ofokuserad, men han tog sig ändå igenom två sidor.

Sen rullade det på med mat, röja köket, borsta tänder och så avslutade vi med långt kvällsmys. Det börjar äntligen att bli tyst inne hos Maja, så nu ska jag också krypa ner i sängen med mina serier.

Leo

2 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.