Cry little sister

Jag älskar min tandläkare, han är bäst bäst bäst. Inflammationen var så pytteliten så den knappt gick att se. Det som däremot gjorde ont var att min ena fyllning lossnat. Problemet var bara att det är visdomstanden, och där har jag fått avslag på kostnadsförslaget. Allt godkändes utom visdomständerna. Så vad göra? Min tandläkare fixade det helt gratis. Sen sa han att han vid tillfälle skulle läsa in sig på hur vi ska göra för visdomständerna måste bort och tandvård ska vara tillgänglig för alla precis som sjukvård.

Som alltid följde han med mig ut i receptionen. Vi har en överenskommelse sen jag var typ 20 om att jag får ta på faktura. Det får man ju inte egentligen, så han får följa med ut varje gång vi är klara för att säga att jag ska ha en faktura. Så när jag lämnar fram min lapp där det står vad han fixat så säger han bara att det var ju ett sånt litet ingrepp (tog typ fem minuter) att sköterskan i receptionen bara kunde ge mig en ny tid och sen skicka hem mig.

Idag lyckades Maja och jag försova oss. Av nån konstig anledning försover vi oss alltid samtidigt. Jag sov så gott nu när jag inte vaknade av att det gör ont i käken, och hon hade råkat stänga av alarmet istället för att snooza. Men båda trollen hann äta frukost i lugn och ro och komma i tid till skolan, det är det viktiga.

Själv ska jag roa mig med DBT idag. Efter det ska jag leta upp ett nytt doftljus till Leo för hans börjar att ta slut. Både han och Maja tänder ju ljus inne på sina rum på kvällen för att slappna av när de lägger sig. Sen är det dags att åka hem och ta hand om det som behövs här hemma.




Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tandläkare!

    Det där med ljus kanske jag skulle ha som muta till mina barn så det blir roligare att städa.;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är ju bara bäst!

      Ja det är ju värt ett försök, alla mutor är bra haha.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.