Hur man snabbt väcker en mamma

Strax innan klockan nio tyckte Leo att jag skulle gå upp så att han fick lite sällskap. Jag svarade med att jag skulle bara ligga och fem minuter och vakna till liv så skulle jag gå upp sen, hade inte hunnit kolla på klockan än. Leo tyckte att mamma skulle gå upp på en gång och berättar att klockan faktiskt är tolv, och jag flyger upp ur sängen i vild panik och undrar hur sjutton jag kunnat sova över 12 timmar. Leo fick sig ett gott skratt.

Idag blir det lugnt här hemma, i alla fall tills Maja kommer hem när det nu blir. Hon är iväg på loppis med mormor idag och sov över där ifrån igår eftersom de skulle iväg rätt tidigt. Så Leo och jag hade en riktig myskväll med pizza och Winx. Just Winx var väl inte riktigt min uppfattning om mys, så jag kröp ihop bredvid Leo med en bok istället. Sen avslutade vi det hela med mys i sängen, Leo ville sova inne hos mamma.

Beroende på när Maja kommer hem så får vi se hur planeringen blir. Jag misstänker att kommer hon hem i hyfsad till vill hon bada. Annars får hon nöja sig med en dusch. Leo har pratat sen igår om lördagsgodiset han ska äta idag, han är som en labrador. Själv ska jag bädda rent inne hos trollen och så ska jag försöka att göra klart matsedeln för Maj så att jag kan storhandla på tisdag.




Follow on Bloglovin

1 kommentarer:

  1. Hej hej = ) härlig bild =) hoppas du får en bra lördag. kram

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.