Som en fredag ska vara

Ja idag har det varit full fart ifrån det jag lämnade Leo tills efter maten när trollen satte sig med sitt fredagsmys.

Efter Leo var lämnad på dagis gick jag hem och gjorde mig i ordning och diskade och sen for jag och Maja ner på stan för möte om praktiken. Fast vad det där mötet skulle vara bra för har jag inte riktigt kommit på än. De berättade att gruppmötena inte är obligatoriska och så bokade vi in en ny tid om lite mer än en vecka för lite mer ingående samtal om vad jag kan tänka mig att praktisera som osv.

Eftersom vi blev klara så fort var det inte riktigt dags för lunch än så vi gick först till banken för att lösa in en utbetalningsavi och sen till Make Up Store för att köpa en nattkräm. Och sen var det äntligen dags att gå och äta lunch. Maja fick välja och det blev Corner. Helt ok för att vara snabbmat. Man är i alla fall mätt i mer än en timma till skillnad ifrån Mc Donalds.

Sen åkte vi hem och jag tog itu med hemmet och Maja gick in på sitt rum med spelet hon fick till maten och det roade jag mig med tills det var dags att hämta Leo.

Det var så skönt ute att ungarna varken behövde mössa eller termobyxor på sig på väg till affären. Vi njöt hela vägen av solen och värmen.

När vi kom hem fick jag för mig att det vore ju kul att kunna göra designs till blogg.se, jag kan ju redan till Blogger och Wordpress. Så det satt jag och pillade med både innan maten, och efter maten när trollen käkade fredagsmys. Nu snurrar det koder i hela huvudet och jag undrar vad jag gett mig in på. Varför kan inte blogg.se använda widgets för allt man vill ha i sidomenyerna som Blogger och Wordpress gör så slipper man sitta och koda in varje grej?

Nu är trollen stoppade i säng och har fått massor med pussar och kramar. Jag har krupit ner under filten med mitt vanliga fredagsmys; popcorn och Cola.

image

1 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.