Men titta det fungerar

Tjockkatten går ju halvt på diet.


Halvt som i att han får dietfoder, men har ändå fri tillgång till mat. För har han inte det kissar han i protest. Så jag gav upp med att dosera hans mat och ser nu till att matskålen är full.


Det roliga jag har märkt är att har han fri tillgång så äter han mindre. För nu behöver han inte vänta två timmar på att få mer mat och sen vräka i sig hälften av det på en gång.


Idag märkte jag äntligen att det gett resultat. Förut kunde han bara ligga på sidan eftersom att magen var i vägen. Ungefär som när man är höggravid och det är helt omöjligt att ligga på mage. Men i morse efter att jag hade borstat tänderna gick jag in i vardagsrummet och hittade ett stycke tjockkatt som låg på mage. Framsteg minsann, sen bortser vi ifrån att han flyter ut och ser ut som en bulldeg när han ligger så.



image

3 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.