När hemmet rasar ihop

Trollen håller på att göra sig i ordning för skolan och jag sitter här med min andra mugg kaffe innan dagen startar. Idag blir det fullt upp.

Det börjar med frukostgruppen, som varje tisdag. Jag ska försöka hinna med att gå ner. Igår blev det över 11 000 steg trots att jag tog bussen istället för att gå. Det ska jag slå idag.

När frukostgruppen är slut blir det bussen till andra sidan stan för att överlämna en mössa som var beställd. Måste komma ihåg att packa ner den och boken i väskan. På väg hem blir det affären och inköp av dagens middag. Gud vad jag längtar efter min matkasse nästa måndag.

När jag kommer hem blir det till att röja köket, det blev inte gjort igår. Kökslampan över diskhon ramlade ner när jag skulle fixa middag och Lilith fick panik. Jag klarar inte stress bra. Snälla Kalle, som vet hur jag funkar, kom över på en gång och fixade så nu sitter lampan på sin plats igen. Vid det laget var jag så slut av stress och ångest (ja, jag inser hur fjantigt det låter att få ångest över något sånt) att jag orkade inte fixa köket. Diskmaskinen behövde tömmas så jag kunde slänga in middagsdisken men det fick åka ner i diskhon och så tar jag det idag istället.

I eftermiddag kommer både Kalle och lillebror över, igen. Lucky me! De ska hjälpa mig att få hem "nya" hallmöbler jag har fått av min moster. De är efter mormor och nu när moster köpt nytt ville hon att det skulle stanna i släkten så jag fick dem av henne. Det var meningen att jag och lillebror skulle åka och hämta dem medan Kalle passade trollen men Kalle föreslog igår att det är bättre och han och lillebror åker, när det kommer till att bära ner det till bilen och det har han ju rätt i. Jag ska försöka komma ihåg att lägga upp före- och efterbilder.

Men se där så tokigt det kan bli

Bästa Kalle kommer och fixar!



Follow on Bloglovin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.