Lilith gillar kramar (och Comviq)

Veckohandlingen blev lite mer än jag tänkt mig ifrån början. De hade ju rabatter på en hel del som var uppskrivet på min storhandlingslista, lite städprodukter som alltid går åt osv. Så istället för ryggsäcken fick jag ta stora Dramaten för att få med mig allt.

Jag hann precis hem för att packa upp så var det dags att gå och hämta trollen. Det finns ingen bättre känsla än första kramen efter att de varit hos sin pappa. Självklart blev det raka vägen hem för att krypa upp i soffan ihop för bokmys innan vi begav oss iväg till bytesboden. Där hittade jag bara en myströja till mig, självklart rosa. Det fanns inga shorts alls i Leos storlek, och Maja behöver ju knappast mer kläder. På väg hem stannade trollen kvar i lekparken.

I väntan på att det skulle bli dags att fixa mat passade jag på att ringa Comviq, Majas sim-kort har gett upp. Vi provade i tre olika telefoner och alla tre sa att det inte fanns något sim-kort. Comviq ville ha 98 kr för att skicka ett nytt kort med hennes telefonnummer. Däremot kunde de skicka ett nytt kontantkort gratis. Jag förstår ju principen, att de har högar med färdiga kontantkort, men ska Maja ha ett nytt måste det tillverkas med hennes nummer. Men tyckte ändå det lät lite lustigt att det ska kosta en hundring för att hon ska få behålla sitt nummer när sim-kortet de tillverkat inte ens har hållit i ett år. Tjejen på kundtjänst höll med och ska skicka ett kort gratis. Så ska man bemöta kunder för det tjänar man på i längden. Har velat fram och tillbaka om Leo ska ha Comviq eller Telenor när han får en mobil, men nu kommer det att garanterat bli Comviq.




Follow on Bloglovin

6 kommentarer:

  1. Det var ju tur det, det är ju inte meningen att man ska betala ett nytt sim-kort.... :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de måste tillverka ett specifikt måste man det. Men vi slapp.

      Radera
  2. Vilken strl har han å shorts nu? Håller på och går igenom grabbarnas kläder för att se vad jag ska skicka till loppis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till sommarkläderna har jag köpt 122

      Radera
  3. Hej Lilith,

    En kundservice ska vara personlig och förstående och av att döma på det du har skrivit så verkar det som att vi har lyckats med det.
    Jag tycker det är härligt att samtalet till oss avgjorde valet mellan Comviq och Telenor och jag tycker att det är ännu härligare att du har valt att skriva om det i din egna blogg.

    Jag hoppas att du har en riktigt underbar dag och ifall du har några frågor eller funderingar så är du välkommen att maila mig.

    Med vänliga hälsningar

    Alexander Hjelmesten, Comviq

    alexander.hjelmesten@comviq.com

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.