Sjukt stolt mamma

Nog för att jag alltid är stolt över mina barn, men ibland blir man lite extra. Som idag.

Leo skulle ju göra sina utredningar idag. Sjukgymnasten var tyvärr sjuk så idag blev det bara finmotoriken de utredde. Man såg hur otroligt svårt och jobbig varje sekund var för Leo men han kämpade på utan pauser ifrån början till slut.

När vi var färdiga sa hon att så fort hon gått igenom utredningen så skulle hon höra av sig. Det hon kunde se redan nu var att han har svårt att få rätt grepp om pennan och att han klämmer för hårt med tummen. Han fick prova med en penna som var dubbelt så tjock och det gick genast bättre trots att han fortsatte att klämma för hårt med tummen.

Hon gick iväg ner i källaren och kom upp med något som såg ut som en jättelång, extratjock gummislang. Den fick vi med oss hem för att kunna klippa i lagom stora bitar och sätta på pennor, kritor, bestick osv. Dels blir det lättare för Leo att greppa och så blir han inte lika trött i tummen.

Hemma så fick han hoppa in i duschen och sen var det dags för mig att fixa mat. Nånstans där var det som att få en stekpanna i huvudet. Jag blev så supertrött att jag fick frossa. Precis som igår. Så idag var det extraskönt att krypa ihop under filten i soffan med trollen och kvällsmysa.

image

3 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.