Och så får förorten ännu ett besök

Smarta Lilith har äntligen kommit på varför hon är så trött hela tiden. (Och ja, det är inte ett friskhetstecken att prata om sig själv i tredje person haha.) Det är morgonmedicinen som gör det. Så jag har mailat min läkare för att höra om vi kan byta ut den till en depot. Antar att jag får svar i morgon, han brukar vara snabb. Mitt besök i april kommer nog också att flyttas fram till snarast möjligt för att diskutera bästa lösningen.

Gårdagen var toppen. Leo var överlycklig över att kusinens dotter kom, de lekte superbra ihop så kusinen fick sitta ner i soffan och ta det lugnt. Kalle kom också över och han och Maja konstaterade att jag och kusinen har vårat alldeles egna sätt att prata på. Det kan nog stämma. Det blir så när man känt varandra hela livet. Nu ska jag bara övertyga henne om att hon ska flytta hit till min gröna förort så att jag har henne lite närmare. (Sen bortser vi ifrån att det tar typ tio minuter med bussen med det avstånd som är nu mellan oss.) Hon har ju bott här förut och trivs här, så tjatar jag tillräckligt länge flyttar hon nog så småningom bara för att få mig att hålla käften haha.

Idag kommer pappsen över och hälsar på efter sin resa till Kuba. Leo är eld och lågor, han dyrkar ju sin morfar. Och morfar, som inte är världens största fan av barn, verkar känna det samma för Leo.

Men innan dess har jag en del att fixa med. Vi måste till affären, och så fick jag en superidé när jag stod och rökte. Jag ska flytta runt lite i vardagsrummet. Bänken under databordet ska flyttas så att den faktiskt kan komma till användning. Bland annat ska virkgrejorna in där. Nu står de ju i en vit, flätad korg under vardagsrumsbordet. Och där kan det hamna både bitar av lördagsgodis och fredagsmys.

TramsLeo


Follow on Bloglovin

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Dag #15 av #100

2 kommentarer:

  1. Möblera om är jag så himla kass på... Blev det bra? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev supernöjd. Nu ska skåpet bara målas om vid tillfälle.

      Radera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.