Tar en tidig kväll ikväll

Det blir så fel att starta veckan med praktik. Jag kommer hem superstressad vid halv ett och så ska jag hinna med att få i ordning hemmet som är kaos eftersom jag inte hann göra nånting innan jag gick och även hinna med att äta lunch. Idag blev det lunch när klockan var kvart i två. Men samtidigt trivs jag så bra där.

Jag vet inte varför, men idag har jag dessutom varit supertrött. Men eftersom jag åt lunch strax innan Maja slutade fanns inte tiden till vila, så det fick bli kaffe istället. I vanliga fall brukar kaffe göra att det i alla fall inte blir värre, men idag fungerade det inte. Lagom tills det var dags att börja med maten var jag så trött att jag frös och svettades samtidigt. Som tur var så blev det Mexgryta idag, så det var inte så värst ansträngande att fixa mat. Jag brukar planera in enkel mat på måndagar då jag vet att jag kommer att vara trött efter praktiken.

Eftermiddagen gick åt till mys med trollen. Och eftersom det var Maja som duschade ikväll och hon nu för tiden fixar nästan allt själv så fick vi extra kvällsmystid. Det enda jag behöver hjälpa Maja med i duschen är att tvätta håret och sen fixar hon resten. Under tiden hinner jag göra i ordning Leo med tandborstning och smörjning av exem och även ladda kaffebryggaren, så att när Maja väl är färdig behöver jag bara borsta hennes tänder så är vi redo för soffmys efter det. Det är extra skönt en sån dag som idag.

Strax blir det en kväll med WoW, ska bara vänta på att det ska bli dags att gå in och säga åt Maja att det är färdigläst för ikväll och stoppa om henne. Det kommer att bli tidigt i säng känner jag. Helst av allt hade jag gått och lagt mig nu, men då hade jag vaknat klockan fyra i natt och varit pigg. Men senare i säng än klockan tio lär det inte bli, tant börjar att bli gammal och trött. :)

Tjockkatten är också trött, trots att han bara slöat hela dagen

1 kommentarer:


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.