Fuck you Tele2

När jag skaffade den telefonen som Maja nu har förlängde jag även mitt abonnemang. Bindningstiden var 24 månader, garantin gällde 24 månader. Än så länge är ni med? Garantin är alltså på sekunden exakt lika lång som min bindningstid. Bindningstiden på abonnemanget går ut nästa månad, alltså bör garantin gälla till nästa månad, eftersom de är på sekunden exakt lika långa.

Nu har simkortsläsaren på den telefonen gått sönder, oavsett vilket simkort man sätter i så säger den "sätt i simkort". Inga problem, jag har ju garanti på telefonen eftersom att bindningstiden går ut nästa månad och garantin är på sekunden exakt lika lång som bindningstiden.

Men se, det var den tydligen inte. För enligt Tele2 har garantin redan gått ut, men inte bindningstiden. Hänger ni med? Det gör nämligen inte jag. Jag anser mig själv vara bra på siffror, det är min grej. De som känner mig väl håller med. Så därför borde garantin inte ha gått ut om inte bindningstiden också gått ut, och bindningstiden går ut nästa månad, och garantin är på sekunden lika lång som bindningstiden. I min värld där jag är bra på siffror är det ungefär som att räkna 1+1 = päron, på den nivån ligger logiken.

Under telefonsamtalet där Tele2 talar om att garantin inte gäller längre är de ändå snälla nog att erbjuda mig en telefon om jag förlänger mitt abonnemang. Say what! Ni ljuger och bluffar men tror ändå på fullaste allvar att jag vill förlänga mitt abonnemang. Är ni på riktigt eller?

Det kostar någon hundralapp att byta simkortsläsare, vilket är en kostnad som Tele2 vill slippa undan till varje pris. Det de inte tänker på är att jag nu har bytt Majas kontantkort till Telenor, och när det är dags för Leo att ha en telefon blir det Telenor även för honom, trots att jag var så säker på att han också skulle ha comviq eftersom de var så trevliga som lät mig slippa en kostnad på 98 kr för ett nytt kontantkort till Maja. Det hade blivit en inkomst på 150 kr i månaden till Tele2. Mina barn är 9 och 7 år gamla, vilket ger på ett ungefär 10 år till jag kommer att betala deras kontantkort. Hur många kronor blir det ni förlorar Tele2 på att jag nu gått helt över till Telenor? De vet nämligen att 1+1=2, inte päron som är erat sätt att räkna.


Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Riktigt dåligt kundbemötande!!!
    Och bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Hej Lilith,

    Det var tråkigt att läsa att du inte fått telefonen lagad via garanti. Det är olika villkor för garanti från olika tillverkare. Självklart ska du ha 24 månader garanti om tillverkaren har villkor som gäller det.

    Jag tar gärna en titt på detta och vill hjälpa dig i ditt ärende. För att få en inblick i detta så behöver jag ditt personnummer. Du kan skicka det till mailadressen nedan och du är även välkommen att maila fler frågor och funderingar.

    Med vänliga hälsningar
    Lovisa Forslund, Tele2

    lovisa.forslund@tele2.com

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.