Så var den helgen slut

Idag blev jag inte väckt kors i taket. Istället vaknade jag av mig själv och låg ett tag och lyssnade på trollen som lekte. När jag tittar på klockan är hon inte ens nio! Inte konstigt att de inte väckt mig, de är ju inte hungriga vid den tiden på helgerna. Så jag låg kvar ett tag till tills Leo försiktigt kikade in. När han såg att jag var vaken erbjöd han sig snällt nog att starta kaffebryggaren.

Söndag innebär söndagsfix. Idag eventuellt lite mer beroende på om det blir strejk i morgon eller inte. Jag vet att många föräldrar av princip kommer att låta bli att skicka med mat. Själv skiter jag i principer och ser hellre att mina barn är mätta istället för att tjafsa om vem som har vilket ansvar. Så blir det strejk så ska det stekas pannkakor tills i morgon. Jag har tid hos läkaren i morgon så därför måste jag skicka med Leo nåt att äta. Maja går hem och äter, och Leo kommer jag att hämta så får han äta lunch hemma och sen tillbaka till dagis. Förutom i morgon alltså. Eller ja, Maja går ju fortfarande hem och äter.

Så med ett öga på datorn för att se hur det går ska jag fixa och dona här hemma. Tvätta sängkläder, dammsuga och skura alla golv osv osv. Det känns ju lagom kul att göra när solen skiner och jag hellre hade placerat mig på balkongen med en bok och en mugg kaffe, men mina golv håller inte med mig. De vill ha lite uppmärksamhet.




Follow on Bloglovin

1 kommentarer:

  1. Svar: kul att du ville vara med i veckans blogg! En vinnare är nu publicerad så gå in och se om det blev du annars passa på att anmäl dig till den nya tävlingen och få en nya chans:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2013/04/veckans-blogg_28.html
    Kram Joanna

    SvaraRadera


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.