InkClub har nog Sveriges bästa service
I höstas beställde jag en svart patron ifrån InkClub. Jag brukar beställa ifrån lite olika ställen, det beror på om det finns något bra erbjudande.
Redan ifrån början varnade skrivaren för att det var låg nivå i patronen så jag mailade InkClubs kundtjänst. Jag fick till svar att det är en returpatron de fyllt på och därför kan inte skrivaren alltid känna av rätt nivå. Bra så.
Problemet var bara att efter 34 utskrifter var färgen slut. Mailade deras kundtjänst igen och dagen efter trillade det ner en ny patron. Jag behövde inte ens skicka tillbaka den gamla utan behövde bara maila in koden som stod på så att de visste vilken patron det gällde. Deras kundtjänst var otroligt tillmötesgående och jag fick även rabatt på nästa beställning.
Jag får hem den nya patronen och ska dra bort den lilla tejpremsan som sitter för hålet till färgen. Duktiga jag lyckades däremot även pilla bort den lilla metallremsan vilket gjorde att jag inte kunde använda patronen. Jag har nog aldrig svurit så mycket.
Mailar deras kundtjänst för att höra om jag kunde fixa det på något sätt eller om det bara var att kasta den. Tur att jag förra gången fick rabatt, jag skulle ju vara tvungen att beställa en ny patron eftersom att jag misstänkte att när metallremsan var borta var det bara att kasta den.
Men inte. Trots att det den här gången var mitt fel så gör de ett undantag den här gången och jag får reklamera patronen och de skickar en ny.
Så jag är ledsen alla butiker som säljer färgpatroner till skrivaren. Hur bra erbjudande jag än får ifrån er i mailen kommer jag i fortsättningen att enbart beställa ifrån InkClub. Även om de skulle vara dubbelt så dyra som alla andra, vilket de iofs inte är, så skulle det vara värt pengarna när man varje gång får ett sånt bra bemötande ifrån kundtjänst.
Och jag hoppas att cheferna på InkClub tar bra hand om sina kundtjänstmedarbetare, för de är verkligen något extra.
Redan ifrån början varnade skrivaren för att det var låg nivå i patronen så jag mailade InkClubs kundtjänst. Jag fick till svar att det är en returpatron de fyllt på och därför kan inte skrivaren alltid känna av rätt nivå. Bra så.
Problemet var bara att efter 34 utskrifter var färgen slut. Mailade deras kundtjänst igen och dagen efter trillade det ner en ny patron. Jag behövde inte ens skicka tillbaka den gamla utan behövde bara maila in koden som stod på så att de visste vilken patron det gällde. Deras kundtjänst var otroligt tillmötesgående och jag fick även rabatt på nästa beställning.
Jag får hem den nya patronen och ska dra bort den lilla tejpremsan som sitter för hålet till färgen. Duktiga jag lyckades däremot även pilla bort den lilla metallremsan vilket gjorde att jag inte kunde använda patronen. Jag har nog aldrig svurit så mycket.
Mailar deras kundtjänst för att höra om jag kunde fixa det på något sätt eller om det bara var att kasta den. Tur att jag förra gången fick rabatt, jag skulle ju vara tvungen att beställa en ny patron eftersom att jag misstänkte att när metallremsan var borta var det bara att kasta den.
Men inte. Trots att det den här gången var mitt fel så gör de ett undantag den här gången och jag får reklamera patronen och de skickar en ny.
Så jag är ledsen alla butiker som säljer färgpatroner till skrivaren. Hur bra erbjudande jag än får ifrån er i mailen kommer jag i fortsättningen att enbart beställa ifrån InkClub. Även om de skulle vara dubbelt så dyra som alla andra, vilket de iofs inte är, så skulle det vara värt pengarna när man varje gång får ett sånt bra bemötande ifrån kundtjänst.
Och jag hoppas att cheferna på InkClub tar bra hand om sina kundtjänstmedarbetare, för de är verkligen något extra.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.