>Lugn och ro

>Just nu är det lugnt och skönt hemma. Det är det inte ofta med tre barn i huset kan jag tala om. Loppan sover, skruttan sover middag och mammas stora älskade pojke sitter inne på sitt rum och spelar. Det är helt tyst, inte ens tvn är på. Vilket lugn. Jag passar på att mjukstarta idag, och sitter fortfarande i pyjamasbyxorna. Resten av dagen blir det ju full fart.

När dottern vaknar ska vi ut på promenad. Till djuraffären och köpa kattmat, sen ner på godisland och sen hem. För är det lördag måste man givetvis ha lördagsgodis. Det är ju något skruttan ser fram emot hela veckan. Storebror också för den delen. Loppan nöjer sig som alltid med en flaska välling, är man bara 3 veckor är lördagsgodis överskattat. Vad kan vara bättre än att ligga i mammas famn och äta välling och kika sig omkring och upptäcka världen??

Fast jag är så trött så trött. Har ingen lust alls att gå ut på promenad, trots det fina vädret. Vill krypa ner under täcket, läsa en stund i min bok och sen sova några timmar. Det är den förbannade medicinen jag blir så trött av. I alla fall till en början. När kroppen har vant sig blir det bättre.

Nu ska jag surfa runt bland alla bloggar tills loppan vaknar och kräver en ny blöja och välling.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar


Din kommentar har självklart med inlägget att göra. Om inte så maila istället.
Din ip-adress sparas och kan givetvis spåras.
Anonyma kommentarer publiceras inte.